Een klacht, wat nu?

 

Uiteraard doe ik er alles aan om jou op een goede en respectvolle manier zorg te bieden.
Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. 
Als dit zo is, bespreek ik dit graag met je, zodat we samen een oplossing kunnen vinden. 

Is het moeilijk om dit met mij te bespreken? Dan kun je het probleem ook schriftelijk aan mij voorleggen. Mogelijk ontstaat er op die manier een opening om met elkaar in gesprek te gaan. 
Wanneer je je klacht niet met mij wilt of kan bespreken, dan kun je een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen. 
Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van je klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. 
Ik heb, als therapeut het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. 

Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ. 

Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging VBAG:

https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/.